dinsdag 13 november 2012

Inspiratieboek

Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Jaar 3 is aangebroken en we zijn meteen gestart met een ontzettend leuke opdracht! Ontwerp een inspiratieboek. Ik citeer het doel van de opdracht:

'inhoudelijk, redactioneel en vormgevend inzicht tonen met als kenmerk toekomstige leerlingen te inspireren en aanzetten tot het maken van toegepast- en vrij beeldend werk'.

Een hele klus, we hebben dus een inspiratieboek gemaakt met in totaal 500 pagina's. Dat was niet niks! maar op het resultaat ben ik erg tevreden. 

Wat was mijn idee? Ik heb als uitgangspunt de leerlingen van het voortgezet onderwijs genomen, met in mijn achterhoofd een boek te ontwerpen waarbij leerlingen altijd, op elk moment, in kunnen kijken om inspiratie op te doen. Ik heb in totaal 5 boeken gemaakt. 2 boeken staan vol met afbeeldingen en quotes. Het is de bedoeling dat dit knipvellen zijn waar de leerling zelf inspiratie uit kan knippen. Deze afbeelding en teksten kunnen vervolgens geplakt worden in een van de andere 3 boeken onder het kopje 'eigen invulling'. In deze 3 boeken heb ik zelf ook een invulling gedaan. Je ziet een thema aan de zijkant (aangegeven met een bepaalde kleur) en een onderwerp. Onderaan zie je nog Tips! hier kun je verder linken. 5 pagina's zitten op deze manier aan elkaar gelinkt. Je kunt als je een afbeelding of quote leuk vind naar een ander onderwerp door linken om een ander voorbeeld te zien wat je misschien ook wel leuk vindt. Hier een aantal foto's van mijn boeken: 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten